Water, water, heeel veel water!

Heb jij ook moeite om genoeg te drinken op een dag? Schiet het er bij jou ook altijd in? Daar hebben wij dè oplossing voor!! Sinds maart staan onze JUF. en MEESTER. thermosflessen namelijk online en sinds september onze JUF. en MEESTER. waterflessen. Wij vinden het een super uitvinding! Wij zetten de thermosfles of waterfles naast ons neer op kantoor en nemen hem overal mee naar toe. Want hoe meer je de thermosfles of waterfles ziet, hoe meer je eraan herrinnerd wordt dat je genoeg moet drinken. En dat helpt echt!

Ons lichaam heeft gemiddeld 1,5 tot 2 liter vocht nodig per dag in de vorm van drank. Dit hangt natuurlijk af van je leeftijd, je gezondheid en je inspanning. Vind je dit veel? Heb jij er weinig tijd voor tijdens het lesgeven? Wij geven je wat tips hoe je drinken gemakkelijker kunt maken.

Als je de hele dag door water drinkt kun je dit op een gegeven moment zat zijn. Wij variëren ons water daarom met fruit en groente! Denk hierbij aan: limoen, citroen, komkommer, sinaasappel, munt of watermeloen . Door het handige filter in onze thermosflessen kun je stukjes fruit zo in je fles stoppen. Druk het filter in de fles en je drinkt de hele dag door heerlijk koud fruitwater!

Fles in het zicht zetten

Maar ook je fles met water in het zicht zetten heeft effect. Wij gebruiken daarvoor onze thermosfles of waterfles. Een thermosfles is, naast dat hij er mooi uitziet, ook super handig. Je warme dranken blijven 8 uur lang warm en je koude dranken maar liefst 12 uur koud! Maar voor die tijd is het natuurlijk wel de bedoeling dat je de thermosfles leeg hebt gedronken!! 😇 Drinken moet een onderdeel worden van je dagelijkse bezigheden. Nu kan dat erg lastig zijn als je voor de klas staat, toch kun je op vaste tijden drinken. Zorg ervoor dat je je thermosfles vult met thee, koffie of water voordat de kinderen de klas inkomen. Zodra de kinderen zelf aan het werk gaan is het voor jou tijd om te drinken. Zo kun je voor jezelf meerdere vaste tijden bepalen.

Door het drinken uit een fles kun je goed bijhouden hoeveel je op een dag drinkt. Onze thermosflessen hebben een inhoud van 450ml. Als we uitgaan van gemiddeld 1,5 liter drinken op een dag, moet je de thermosfles minstens drie tot vier keer vullen per dag. En dit hoeft natuurlijk niet alleen met water, want ook uit koffie of thee (wel zonder suiker en melk) haal je vocht. Deze bevatten geen calorieën en mag je gewoon optellen bij je dagelijkste vochtinname.

„Zodra de kinderen zelf aan het werk gaan is het voor jou tijd om te drinken. Zo kun je voor jezelf meerdere vaste tijden bepalen.“

Onze waterflessen hebben een inhoud van 650ml. Als we weer uitgaan van gemiddeld 1,5 liter drinken op een dag, moet je de waterflessen iets meer dan twee keer leegdrinken. Stel je drinkt één waterfles leeg in de ochtend en één in de middag, dan zit je al bijna op je dagelijkse vochtinname! Let er wel op dat je niet teveel water drinkt, naast dat je er veel van moet plassen is het ook nog eens slecht voor je lichaam en kun je er een watervergiftiging van krijgen.

Vocht uit voeding

Je kunt vocht ook halen uit je voeding. Denk hierbij aan fruit zoals watermeloen. Watermeloen bestaat namelijk voor meer dan 90 procent uit water. Snijd ’s ochtends een paar stukjes watermeloen en neem deze mee in een bakje. Zo heb je een gezond tussendoortje die ook nog eens bijdraagt aan je vochtgehalte. Ook kun je voor het avondeten een kop soep/bouillon nemen. Naast dat er veel vocht in zit is het ook nog eens vullend waardoor je minder hoeft te eten om vol te zitten. Nog goed voor de calorieën ook!

Een optie is ook om een wekker te zetten op vaste tijdstippen per dag. Dit is totaal onhandig als je les aan het geven bent maar voor in het weekend is dit wel een uitkomst. Hierdoor wordt je er even extra aan herrinert. Ook bestaan er apps die je eraan herinneren wanneer je moet drinken en kun je via deze apps bijhouden hoeveel je op een dag hebt gedronken.

Kort samengevat

  • Variër je water met fruit en groente
  • Drink uit een fles zodat je kunt bijhouden hoeveel je hebt gedronken
  • Zet je water- of thermosfles in het zicht
  • Eet fruit waar ook vocht in zit
  • Drink ook niet teveel, naast dat je er van moet plassen is het slecht voor je lichaam
  • Zet een wekker op vaste tijdstippen per dag om te drinken
  • Download een app die je eraan herinneren dat je moet drinken

Wij denken dat als je bovenstaande tips opvolgt, je zult merken dat drinken gemakkelijker gaat. Heb jij nog andere tips? Dan horen wij deze graag!

Drinken, Juf, Meester, Thermosfles, Waterfles

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Meld je aan voor onze nieuwsbrief

En blijf op de hoogte van alle nieuwe producten en acties!

© 2021 MEES&CO, All Rights Reserved.